Til deg som skal søke jobb

Studenter som skriver jobbsøknad. Foto

Til deg som skal søke jobb

I jobbsøkerprosessen er det lurt å først bli kjent med deg selv, hva du ønsker og din kompetanse. Du kan øve deg på å utrykke det du ønsker til en potensiell arbeidsgiver. Hold deg gjerne orientert i arbeidsmarkedet gjennom hele studiet. Det kan ta tid å få seg jobb, så start gjerne tidlig med å søke.

Jobbsøkertips

Jobbsøkertips Til side om jobbsøkertips

Skrive CV

Skrive CV Til side om å skrive CV

Skrive jobbsøknad

Skrive jobbsøknad Til side om å skrive jobbsøknad

Jobbintervju

Jobbintervju Til side om jobbintervju

Kjenn din kompetanse

Kjenn din kompetanse Til side om å kjenne sin kompetanse

Kurs

​Er du usikker på hvor du kan finne interessante jobber? Eller lurer du på hvordan du kan øke sjansene dine for å få den jobben du ønsker deg? I dette webinaret presenterer vi ulike strategier du kan bruke i jobbsøkingen for å bli lagt merke til og for å kunne være mer målrettet i jobbsøkerprosessen. Vi skal snakke om hvordan du kan komme i kontakt med spennende arbeidsgivere, hvordan du kan finne relevante jobber og hvordan du kan bedre dine muligheter for å få den jobben du ønsker deg.

Kurset passer både for deg som i startgropa av jobbsøkerprosessen og for deg som allerede har erfaring med å søke jobber.

Webinaret er for studenter og holdes på norsk

Webinaret gjennomføres via Zoom og lenke sendes på e-post i forkant​

Datoer:

13. september kl 12:15- 13:00
4. oktober   kl 12:15-13:00

Du må være innlogget i Feide for å melde deg på kurset.

​Er du klar for å få på plass en god CV? Lurer du på hvordan du skal vekke arbeidsgivers interesse allerede i CV-en? I webinaret «Tips til en bedre CV» deler vi våre beste tips og råd for CV-skriving.

Det er en fordel om du allerede har en CV slik at du kan benytte kurset til å få noen nye innspill på utforming og innhold. Du finner råd og tips om CV-skriving på denne nettsiden https://www.ntnu.no/karriere/skrive-cv. Det er satt av god tid til å sende inn spørsmål på chat.

Kurset er for studenter ved NTNU, gjennomføres digitalt og varer omtrent 60 minutter. Lenke til Blackboard eller Zoom sendes på e-post i forkant av kurset.

Kurset holdes på norsk.
Kurset gjennomføres digitalt. Lenke til Blackboard elller Zoom sendes på e-post i forkant av kurset.

Kursdatoer for høsten 2023 kommer.

Er du klar for å få på plass en god jobbsøknad? Lurer du på hvordan du skal vekke arbeidsgivers interesse allerede fra første setning? I webinaret «Tips til en bedre jobbsøknad» deler vi våre beste tips og råd for søknadskriving.

Det er en fordel om du allerede har skrevet en jobbsøknad slik at du kan benytte kurset til å få noen nye innspill på disposisjon og innhold. Det er satt av god tid til å sende inn spørsmål på chat.

Kurset er for studenter som enten søker etter sommerjobb eller annen jobb. Kurset vil holdes digitalt og lenke sendes på e-post i forkant av kurset.

Kurset holdes på norsk.

Kursdatoer for høsten 2023 kommer.

​Er du klar for jobbintervjuet? Dette webinaret gir deg kunnskap om hensikten med et jobbintervju, hvilke forberedelser du bør gjøre i forkant og råd om hva du bør tenke på under selve jobbintervjuet.

Vi anbefaler at du sjekker ut vår nettside før kurset: https://www.ntnu.no/karriere/tips-til-jobbintervjuet

Kurset holdes på norsk og er for studenter ved NTNU.

Kurset vil holdes via Zoom og lenke sendes på e-post i forkant av kurset.

Kursdatoer for høsten 2023 kommer.

I dette kurset får du delta i øvelser som gir deg trening og tilbakemeldinger som du kan dra nytte av når du skal på et reelt intervju.

Kurset holdes på norsk, og deltakelsen forutsetter at du behersker norsk muntlig.
Kurset er for studenter ved NTNU og innholdet er uavhengig av campus.

Kursdato:

Sted:

Rom:

e-kurs Jobbsøknad

e-kurs

På disse sidene finner du våre e-kurs for jobbsøking:

CV-skriving

Skrive jobbsøknad

Lese stillingsutlysning

Bridge

Kobling arbeidsliv og studenter

Jobbportalen NTNU Bridge

Studenter: Her kan du søke etter oppgavesamarbeid, sommerjobb, deltid, -heltids- og trainee-stillinger.

Arbeidsgivere: Her kan du publisere stillinger, oppgaver og arrangement. Du kan også søke etter studenter som passer ditt oppdrag.

Film jobbmuligheter

Hva blir du med din utdannelse?

Jobbmuligheter avhenger av mange faktorer

Kandidatundersøkelsen 2022

Kandidatundersøkelse

Foto av gutt som hopper over vann som illustrerer å hoppe over til arbeidslivet
Foto: NTNU Bridge

Se Kandidatundersøkelsen 2022 der 9000 tidligere studenter har svart på spørsmål om overgangen til arbeidslivet, relevans av egen utdanning og kontakt med arbeidslivet i studietiden.

Karrieredager NTNU

Oversikt over karrieredager ved NTNU

Sjekk film for å se hvordan du kan forberede deg til karrieredager.

Karrriereveiledning

Karriereveiledning

via teams, eller ved fysisk møte. Veiledning for nåværende, kommende og nylig uteksaminerte NTNU-studenter.

• tilbakemelding på CV /søknad
  • "hva blir jeg?"
  • kompetansekartlegging
  • jobbsøkerprosessen