VO2max-kalkulator

Ta kondiskalkulatoren vår i en ny og bedre versjon her!

worldfitnesslevel.org kan dere i tillegg til å finne kondisjonsalderen målt som maksimalt oksygenopptak (VO2max), se deres egen risiko for å dø tidlig av hjerte- og karsykdom, og hvordan dere lett kan redusere risikoen. I tillegg kan dere fylle ut et utvidet spørreskjema og bidra til vår forskning.

Ettersom den ny versjonen på worldfitnesslevel.org kun finnes på engelsk beholder vi også denne versjonen av kalkulatoren på norsk.

 

 

 

Mann

Kvinne

Hvor ofte driver du mosjonstrening?

Hvor lenge holder du på hver gang?

Hvor hardt tar du i når du trener?

Hva er din alder?

Hva er din midjeomkrets i cm?

Hva er din hvilepuls? (antall slag per minutt)

 

Din VO2MAX er kalkulert til

og din estimerte kondisjonsalder er

 

VO2max kalkulatoren finnes også som app i AppStore - du kan laste den ned her.

Blogg Facebook

Hvilepuls
Har du pulsklokke ligg ned i rolige omgivelser i  10 minutter og bruk laveste puls som hvilepuls. Har du ikke pulsklokke ligg ned i rolige omgivelser i 10 minutter og mål pulsen over 30 sekunder og gang med 2.

Midjeomkrets
Bruk målbånd og mål omretsen rundt magen med navlen i sentrum.

Hva betyr kondisjonstallene?
Øk kondisjonstallet ditt.