Bakgrunn og aktiviteter

Utdanningsbakgrunn:

August, 2013 - Juni, 2015: Master i matematikk med spesialisering i statistikk fra Institutt for matematiske fag (IMF), Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet (NTNU), Trondheim, Norge.

Masteroppgave: "Imperfect Testing and its influence on Availability of Safety Instrumented Systems", skrevet i juni, 2015 i samarbeid mellom Institutt for matematiske fag og Institutt for produksjons- og kvalitetsteknikk.

https://daim.idi.ntnu.no/masteroppgaver/012/12454/masteroppgave.pdf

 

Februar, 2013 - Juli, 2013: Statelig Ansatt (Lærer for matte, engelsk, hindi, punjabi og samfunnsvitenskapelige fag) hos Goverment Model High School, Chandigarh, India.

Juli, 2011 - Juni, 2012: Bachelor Degree in Education (B.Ed.) fra India i 2012 med spesialisering i matte og engelsk undervisning. Bachelorgraden har nå vært godkjent fra Utdanningsdirektoratet (UDIR) i Norge tilsvarende til 60 ECTS i pedagogiske studier. 

Forskningsinteresser:

Januar, 2016 -  Nå : Stipendiat i matematikk/naturfagdidaktikk - LOCUMS prosjektet, Program for lærerutdanning (PLU), Norges teknisk-naturvitenskapelige universitetNTNU.
 
Forsker på undervisningsteknikk og metoder på matte-og naturfagsundervisning i norske skoler.
 
Observere innførsel av kultur basert undervisningsaktiviteter og hvordan det påvirker studie- og lære miljøet for matte og naturfag både på grunnskole- og videregående skolenivå.