Bakgrunn og aktiviteter

Undervisning og rettleiing

  • Norskfaget i grunnskulelærarutdanninga
  • Masterutdanninga i norskdidaktikk (faglærar, studieprogramleiar)
  • PhD-rettleiing ved UiB og NTNU

 

Fagfelt og forskingsinteresser

  • Norskdidaktikk med hovudvekt på språklege emne
  • Skriving som nøkkelkompetanse, vurdering av skriving
  • Den første skrive- og leseopplæringa
  • Literacy i skule og lærarutdanning
  • Sosiolingvistikk

 

Forskingsprosjekt

Pågåande:

  • Literacy og faglegheit i skule og arbeidsliv eit tverrfagleg forskingsmiljø (leiar)
  • Developing national standars for the assessment of writing. A tool for teaching and learning - Normprosjektet (nestleiar)

Avslutta:

  • SKRIV - Skriving som grunnleggjande ferdigheit og utfordring i alle fag (forskar)
  • FiGO - Forsking i grunnleggjande opplæring (forskar)
  • TEIN - Talemålsendring i Noreg (stipendiat)

 

Faglege verv

  • Språkrådet: Leiar av Fagråd for skule og offentleg forvaltning
  • Humanistisk fakultet, NTNU: Styremedlem
  • Nynorsksenteret: Medlem av Fagrådet
  • NTNUs råd for samarbeid med arbeidslivet, Skule, kultur og velferd: Varamedlem

 

Vitenskapelig, faglig og kunstnerisk arbeid

Viser et utvalg av aktivitet. Se alle publikasjoner i databasen

Tidsskriftspublikasjoner

Bøker

Del av bok/rapport

  • Hårstad, Stian; Solheim, Randi. (2017) Flerspråklighet i et nordisk perspektiv. Norsk 5-10: Språkboka.
  • Solheim, Randi; Hårstad, Stian. (2017) Det norske språklandskapet: variasjon i tale og skrift. Norsk 5-10: Språkboka.
  • Solheim, Randi; Matre, Synnøve. (2014) Lærarsamtalar om elevtekstar – mot eit felles fagspråk om skriving og vurdering. Alle tiders norskdidaktiker. Festskrift til Frøydis Hertzberg på 70-årsdagen.
  • Smidt, Jon; Solheim, Randi. (2013) Skriving som vei til kunnskap, identitet og kultur. En lærers arbeid med skriving på mellomtrinnet. Literacy i læringskontekster.
  • Matre, Synnøve; Sjøhelle, Dagrun Kibsgaard; Solheim, Randi. (2012) Ekspressive tekstar av unge skrivarar: om kjensleutløp, identitetsarbeid og skriveutvikling. Teorier om tekst i møte med skolens lese- og skrivepraksiser.
  • Nilssen, Vivi Lisbeth; Solheim, Randi. (2012) Å forstå kva elevane forstår. Om skriving som bru mellom teori og praksis i lærarutdanninga. Å skrive seg inn i læreryrket.
  • Solheim, Randi. (2011) Kvifor skriv vi? Og kva brukar vi skrivinga til?. På sporet av god skriveopplæring - ei bok for lærere i alle fag.
  • Solheim, Randi; Larsen, Ann Sylvi; Torvatn, Anne Charlotte. (2010) Skrivekulturar på mellomtrinnet - tre døme. Skriving i alle fag - innsyn og utspill.
  • Solheim, Randi. (2009) Frå tankekart til tekst. Om bruk av og frigjering frå mønster og modellar i skriveopplæringa. Skriving i kunnskapssamfunnet.