Anne Cecilie Holen
Om
Arbeidsområder
Jeg er seniorrådgiver i enhet for støttetjenester i Eiendomsavdelingen.
Jeg har/har hatt følgende roller
- Systemansvarlig for avdelingens kvalitetsstyringssystem «KS Eiendom Vår jobb» (2016-dd)
- Leder av internrevisjonslaget (2013-2024)
- HMS-rådgiver for avdelingsdirektør (2012-dd)
- Koordinator for Arbeidsmiljøundersøkelsen i Økonomi og eiendom (2014-2019)
- Sekretær i LOSAM Økonomi og eiendom (2015-2017)
- Personvernkontakt (2018-dd)
- Loggfører i Beredskapsplanarbeidet (2015-2024)
- Beredskapskoordinator (2024-dd
- NTNUs styrerepresentant i Singsaker studenterhjem (2020-2021)
- Koordinator i årsplanarbeid og strategisamlinger (2014-2023)
- Lederstøtte i utviklingsarbeid i ulike enheter i avdelingen (2010-dd)
Utviklingsarbeid i avdelingen
- Ledet oppbygging av det systematiske HMS-arbeidet i avdelingen med blant annet risikovurderinger, roller, ansvar og oppgaver, rutiner, opplæring, avvikshåndtering, interne revisjoner og dokumentasjon
- Ledet utviklingsprosjektet «Prosjekt arbeidsflyt 2018» som involverte ledere, medarbeidere, vernelinje og tillitsvalgte. I prosjektet fikk vi på plass roller, ansvar og arbeidsflyt ved gjennomgående arbeidsprosesser, arbeidsmetodikk ved utviklingsarbeid og styrende dokumenter i kvalitetsstyringssystemet.
- Ledet arbeidet med å få på plass en helhetlig varslingsrutine for stans og test av tekniske anlegg i NTNUs bygningsmasse
- Jobbet tett med prosjektleder i prosjektet «Trivsel og nærvær». Prosjektet inneholder samlinger for renholdere og driftsoperatører. Som en del av prosjektet bygget jeg opp og ledet Mindfulnesskurset «Bevisst nærvær i arbeidshverdagen». Kurset ble evaluert av et eksternt firma som dokumenterte effekten.
- Koordinerte organisasjonsutviklingsarbeidet i avelingen i 2022-2023.
Utviklingsarbeid på NTNU
- Jobbet tett med prosjektleder i «Prosjekt avtrekksskap» i et samarbeid med Sintef, NV-, IV- og MH-fakultetet og Vitenskapsmuseet. Vi utarbeidet en helhetlig systematikk på NTNU med retningslinje og rutiner ved anskaffelse, flytting eller fjerning av avtrekkskap, kontroll av avtrekkskap og rutiner for arbeid i avtrekkskap.
- Ledet arbeidsgruppe som gjennom 2020/2021 utarbeidet elleve beslutningsunderlag til Sentral beredskapsledelse relatert til bruk av arealer på campus under Koronapandemien. Arbeidsgruppen hadde deltakere fra avdelinger i Fellesadministrasjonen (HMS, Campusservice, Studenttjenester, Kommunikasjon og Studieadministrasjonen), Universitetsbiblioteket, tillitsvalgte, Studenttinget og IE-fakultetet.
Kompetanse
Jeg har vært ansatt i Avdeling for campusservice siden januar 2010, og har fra 2014 til 2024 sittet i avdelingens ledergruppe. Jeg er utdannet samfunnsøkonom fra UiO i 1989 og har arbeidserfaring som makroøkonom/internasjonal økonom fra Nordea og Miljøverndepartementet frem til 1997. Jeg har etterutdannelse som kroppsorientert terapeut og sertifisert veileder i Byron Katies The Work, og jobbet som terapeut/coach og kursleder frem til 2010.
På NTNU har jeg kontinuerlig utviklet kompetansen gjennom deltakelse på ulike kurs/tilleggsutdannelser og har aktivt brukt dette i utviklingsprosjekter.
- 2012 Prosjektlederkurs: Case "Prosjekt avtrekksskap"
- 2013 LEAN-prosjektlederutdannelsen: Case helthetlig rutine og arbeidsflyt for varsling av stans og test av tekniske anlegg i NTNUs bygningsmasse
- 2015 Akkreditert kvalitetsleder: Case oppbygging av Campusservice sitt kvalitetsstyringssystem
- 2017 Prosesslederkurs (Playmaker): Case "Prosjekt arbeidsflyt"
- 2019 Sertifisert Mindfulnessinstruktør i 2019: Case «Bevisst nærvær i arbeidshverdagen», et seksukers kurs for renholdere og driftsoperatører med daglige meditasjoner
Motivasjon
Det som motiverer meg i jobben, er å utvikle en god arbeidskultur og et godt arbeidsmiljø gjennom konkrete problemstillinger knyttet til en klar strategi hvor vi i fellesskap kommer frem til løsninger. Det er særlig givende å bidra til samarbeid på tvers av enheter og avdelinger på NTNU.